Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2017 BMW 2-Serie Active Tourer 225xe Active Tourer iPerformance eDrive aut Kombikupé Bensin/Batteri

Vurdert av Tor225xe

Score 9.4/10

Denne bilen må kunne kalles et Kinderegg - 3 gode ting på engang :-)
- Norsk avgiftssystem gjør at en får ca 200.000,- i rabatt i forhold til å kjøpe en vanlig bensin utgave
- Ladehybrid som gjør at en kan kjøre miljøvennlig - i praksis kan kjøre 30km på strøm
- Super BMW kvalitet og kjøreegenskaper, med 4x4 inkludert i prisen
Bilen anbefales varmt!

Kjøreglede

9 / 10
Kjøregleden er ikke på nivå med 3-serie og 5-serie, men til å være en flerbruksbil er kjøregleden svært høy. Kjøregleden er et godt hakk over folke SUV klassen.
Sørg for å kjøpe sports-seter og gjerne navi Pro med head-up display samt adaptiv cruise. Dette er utstyr som absolutt hever kjøregleden. M-sport pakke gjør også at utseendet står litt mer i stil med kjøregleden.
Drivlinjen er svært god med 224hk i systemeffekt og 385Nm i systemoment, 4x4, silkemyke girskift samt umerkbar inn/utkobling av bensinmotoren. Velger en Sportsmodus går 0-100 unna på 6,7s :-).
Det er 2 ting som gjør at jeg ikke gir den 10 i karakter, og det er en bred A-stolpe med ekstra vindu, samt at det innvendige speilet er plassert for lavt ned. Begge deler forstyrrer/reduserer sikten for føreren.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Kvalitetsfølelsen er på velkjent høyt BMW nivå. Seter, brytere, ratt, navi, osv er standard BMW komponenter med en svært god kvalitetsfølelse. Byggekvaliteten virker også å være på velkjent BMW nivå.
Bilen har så langt gått drøyt 10000 km uten noen feil. Vi har hatt en rekke andre nye biler tidligere, og det normale er dessverre at de fleste får irriterende feil selv etter kort tid. Så langt er altså BMWén feilfri :-)

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
I forhold til de kompakte utvendige målene er plassen i bilen god. Plassen for fører er svært god - det er faktisk plass for førere i 2 meters klassen. Baksetet har normalt god plass - noe bedre enn i en 3-serie, ganske likt som i en Mazda CX-5 og noe dårligere enn f.eks. en RAV4 eller en Outlander. Bagasjerommet har et greit volum og en god utforming. Til tross for at de har pakket inn elektromotorer og batterier er gulvet helt flatt med et kjekt oppbevaringsrom under hvor en får plass til ladekabel, skjøtekabel osv. Anbefaler å krysse av for rails i ekstrautstyrslisten slik at en kan montere skiboks de få gangene en har behov for mer plass.
Fordi bilen er ca 10cm høyere enn en vanlig sedan/ stasjonsvogn er inn-/utstigning svært enkelt. Bakkeklaringen er på 16,7 cm noe som gjør at grus-/hytteveier og noe snø ikke er et problem. Bakkeklaringen er faktisk på nivå med flere folke SUVér - Honda CRV har 16,5cm.
Bilen har godt med oppbevaringsplass i dører, greie oppbevaringsrom, komfortabelt midtarmlene, gode koppholdere bak osv.
Bilen kan kobles til en BMW Connected app hvor en bl.a kan styre forvarming eller forkjøling (på sommeren). Dette er hverdagsluksus som fort blir en vane og noe en ikke vil være foruten.
En sak som trekker litt ned er at koppholderne i midtkonsollen foran er svært små - både i diameter og dybde. De er f.eks. en del mindre enn de en finner i nye BMW X1.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Her blir det en klar 10ér. En må ut med 4-500.000,- for en ny bil, avhengig av hvor mye utstyr en velger. Dette uansett lite i forhold til hva en må ut med om en velger en annen bil med tilsvarende egenskaper. Serviceutgiftene er lave og servicen hos BMW forhandlerne er svært god. Sannsynligvis vil verditapet være lavere enn for biler som ikke er ladehybrider og har 4x4.

Drivstoff/forbruk

9 / 10
Bilen kan kjøres ca 30 km på strøm og det holder til det aller meste av kjøringen i hverdagen. På langtur bruker den drøyt 0,5l/mil (avhengig av fartsgrense). Så langt har bilen vår hatt et gjennomsnittsforbruk på 0,34 l/mil, men det forutsetter at en lader ofte.

Flere vurderinger fra samme generasjon

BMW 2-Serie Active Tourer (2021)

Min tredje BMW.Fortsatt storfornøyd med kvalitet og komfort.

Score 9.4

Vurdert av Ludde

BMW 2-Serie Active Tourer (2019)

2019 modell, hvor vi kjøpte demobil. På mage måter en god bil. Men kan ikke fatte løsningene på sidestolpene. Irriterer meg fortsatt over at jeg ikke registrerte irritasjonsmoment før kjøp.

Score 6.4

Vurdert av Kimi

BMW 2-Serie Active Tourer (2019)

Har kjørt min 2019 modell 225 xe i et drøyt Ã¥r nÃ¥. Veldig godt fornøyd med bilen. Økonomisk oppimot bensinforbruk nÃ¥r du lærer deg hybridfunksjonene, bensin/strøm. 0,42 nÃ¥ senest i ferien pÃ

Score 9.2

Vurdert av Force

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Bilen har innfridd alle mine ønsker. Har leaset den, men vurderer å kjøpe den når leasingen går ut. det eneste negative er liten bensintank og litt stumpete på dårlig vei.

Score 9.4

Vurdert av DagO

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Spennende konsept, men akk for lite batteri, tørst bensin motor og for trang innstigning! Døråpningen er for lav og for kort!

Score 6.6

Vurdert av Sorlending

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Min første BMW og synes nok bilen er noe oppskrytt. Går nok tilbake til mitt forrige merke når tiden kommer.

Score 7.4

Vurdert av jorgfri

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Veldig godt fornøyd.

Score 9.2

Vurdert av Mortis

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Veldig praktisk og gøy bil som bruker veldig lite drivstoff dersom du lader regelmessig. Utrolig rask.

Score 9.2

Vurdert av Lynvingen

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Meget godt fornøyd

Score 9.6

Vurdert av Stein

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

en veldig god vinter bil med mulighet for forvarming og veldig effektiv setevarme og fantastisk med rettvarme, samt mulighet for 4x4 når du trenger det. 10 poeng for bil for pengen.

Score 9.4

Vurdert av alopo

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

En både fornuftig, praktisk og sportslig BMW til en meget god pris. Kan kjøres meget rimelig, men her avhenger kjøremønsteret

Score 9.6

Vurdert av Roqen

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Meget godt fornøyd. Kjører 3,5 mil hver dag så hverdagskjøringen går kun på strøm. Vanvittig drag i bilen når begge motorene jobber sammen. Morsomt! Har 2 barn og kone. Nok plass

Score 9.4

Vurdert av Lars

BMW 2-Serie Active Tourer (2016)

Alt er så mye bedre gjennomført i denne enn nesten alt man finner på biler i tilsvarende pris-segment. Ordentlig premium følelse!

Score 8.4

Vurdert av BertBert

BMW 2-Serie Active Tourer (2016)

Fornuftig bil med nok el rekkevidde for korte turer i nærområdet, dvs totalt ca 35 km. Meget god materialkvalitet, er kompakt og oppfører seg som en "virkelig" BMW på langkjøring. Overraskende l

Score 9.2

Vurdert av Svein H

BMW 2-Serie Active Tourer (2016)

+ firehjulsdrift, kjøreglede, 88hk elmotor for å kjøre i byen, 224hk på kjøreturen, bra bagasjerom med praktiske 40/20/40 deling av baksetene, kvalitetsfølelse, flott serviseavtale,... har sp

Score 9.4

Vurdert av Bijan

Flere vurderinger

Jaguar XF (2008)

Kjøremaskin. Rett og slett. Takler vinterføre bedre enn de fleste (mange har trodd det var 4x4, men bakhjulsdrift kun). Nydelig motor og gearkasse, sitter godt på veien, elsker trange, svingete vei

Score 9.6

Vurdert av Per

BMW X1 (2013)

Super bil på alle måter.

Score 10

Vurdert av Solli64

BMW X1 (2017)

Kjøpte bilen brukt, har hatt den i snart 3 år og hatt null feil. Den er meget behagelig og kjøre og med svært gode seter. Praktisk og god bil.

Score 9.0

Vurdert av MisterT

Porsche Taycan (2022)

Fantastisk familjeracer som gör vardagen roligare oavsett längd på tur!

Score 7.6

Vurdert av Peter

Audi Q7 (2018)

Super familie bil, perfekt for lang turer i Europa, topp kjøre komfort.

Score 9.6

Vurdert av Einar

Audi e-tron (2020)

Jeg vil aldri mer eie en Audi, makan til dårlig dårlig kvalitetskontroll på det IT tekniske må du lete lenge etter. Jeg kan ikke fatte at «premium bil» kan ha så elendig kvalitetskontroll. My

Score 6.2

Vurdert av Paal

BMW X5 M (2022)

En fantastisk bil. Vi har tre barn og >40 kg hund. Da er dette drømmebilen

Score 8.0

Vurdert av BMWMfan

BMW X1 (2016)

Er veldig fornøgd med bilen. God på vinterføre og liker høy kjørestilling. Cruisekontroll lever avog til sitt eget liv. Den kan føles litt stump over humper. Men sterk motor og gode seter. H

Score 9.2

Vurdert av Mannen

Subaru XV (2020)

Grei bil.

Score 7.6

Vurdert av Edde

Skoda Enyaq (2022)

Kjøp av denne bilen har vært en generaltabbe. Dette er en dårlig sammenskrudd hasteløsning fra Skoda for å være med på elbilbølgen, og både merke og forhandlere burde skjemmes over å selge d

Score 3.2

Vurdert av angrende_kunde

Kia EV6 (2022)

En bil du blir glad i. Tar litt tid å sette seg inn i all funksjonene

Score 9.6

Vurdert av Pensjonist

Kia EV6 (2022)

Absolutt beste bilen jeg har eid, uten sammenligning. Solid, stø som fjell, tar svinger som en proff, kjempegod plass innvendig, gode seter, morsom å kjøre, veldig bra lydanlegg, godt å ha lys/

Score 10

Vurdert av Thefutureiselectric

Kia Optima PHEV (2019)

Fantastisk bil. Bilen har gått 230k++ og har vært ytterst lite feil på den. Er fulgt alle service og kjenner all historikk. Kan kjøre mange uker på sommeren uten å fylle bensin hvis jeg holder m

Score 10

Vurdert av ChrissyK

Jaguar I-PACE (2021)

Meget godt fornøyd med bilen. Har også vært på langtur (ca. 10.000 km) Det var en fornøyelse å kjøre på langtur, men det var endel problemer med å finne ladere som virket. Av den grunn savner

Score 9.4

Vurdert av Pusur

BMW i4 M50 (2022)

Har hatt en del biler fra små morsomme (VW, Mini, Focus, i3, Peugot, Nissan) til luksus og performance (Jaguar V8, Land Rover, Rover V8, MG, Ford V8), men denne er best av alle hittil. Komfort, tempo

Score 8.4

Vurdert av Ossie